måndag 18 maj 2009

konfidenciellt - om föraktets eventuella grund

"nu har jag glömt det jag kom på igen. waking life. manipulerandet av kroppen. lägga till och dra ifrån, att ta till extremer åt båda hållen. det börjar med hår. det växer ut och ett behov att tygla det föds. att förändra eller eliminera. byta frisyr. klippa naglarna, eller måla dem. saliv på ögonfransarna. mascara, lösögonfransar, kosmetisk tatuering. inget av dem kittlar mig väldigt. kanske ändra min fysiska könsbild, vad jag framstår som. göra saker åt massan jag har. efter ett tag räcker det inte att ta till blad mot små frasiga saker. hår, död hud från fötter, nagelband. större ingrepp. fingrar, ben, tänder, öron, armar, bröst. det är inte en sorg, det är ett konstaterande. bli av med massa och bli någonting nytt. ingen behöver få veta. en nödvändig övergång, en lättpåtaglig ny förutsättningsuppsättning. att identifieras med grava brännskador eller en rullstol. specialkonstruerade plagg, byxor utan ben. är det vad som skrämmer mest? ja, om det är vad som syns. att tänka längre är "a holy moment" att kräkas, gråta eller skratta över. inte göra det destruktivt, bara mekaniskt. en ren teknikalitet. proffessionellt utförande, minimera skaderisk. det är inte skada jag vill. antiseptik, blodstillning. vad har ett fristående ben (inkl hud kött skelett blod nerver muskler fett hår naglar) för användningsområden?
vad kan mitt liv vara utan ben? kanske har jag inte fötts i en kropp med fel kön utan en som är för intakt? för fyllig och massiv. för jag verkar inte kunna hantera annat än det."
släta ytor.

1 kommentar: